Edukacja Montessori pomaga dzieciom rozwijać ich osobowości i potencjał, tak aby w dorosłym życiu dziecko mogło samodzielnie podejmować decyzje, przejawiać inicjatywy, by wyrosło na człowieka tolerancyjnego i świadomego swoich możliwości.
Dzieci w naszej szkole uczą się z pasją i pełnym zaangażowaniem, z ogromną ciekawością i radością w atmosferze szacunku i akceptacji. Naszym celem jest stworzenie warunków do jak najpełniejszego rozwoju dziecka w sferze intelektualnej, emocjonalnej, społecznej, duchowej i fizycznej przy poszanowaniu dziecka i we współpracy z rodzicami.
SZKOŁA MONTESSORI | SZKOŁA KONWENCJONALNA |
Indywidualny plan pracy i realizacji programu na dany tydzień | Ujednolicona edukacja dla wszystkich dzieci |
Dzieci pracują we własnym tempie – dziecko powtarza materiał gdy czuje taką potrzebę, może zgłębić wiedzę z danej dziedziny | Praca w tempie narzuconym przez nauczyciela – brak czasu na powtórki i dodatkowe informacje dla zainteresowanych |
Brak zadań domowych | Duża ilość zadań domowych i nauki w domu |
Blisko 300 materiałów montessoriańskich, które ułatwiają zapamiętywanie i opanowanie materiału zgodnie z hasłem Benjamina Franklina „Powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, zaangażuj mnie a zrozumiem” | Materiał przekazywany jest w formie wykładów i pracy z książką |
Nauczyciel słucha pytań dziecka | Dziecko słucha wykładanej przez nauczyciela lekcji |
Grupy mieszane wiekowo pozwalają na przejmowanie wielu ról w klasie, budowaniu poczucia własnej wartości, poznania siebie i swoich zdolności. Dzieci uczą się od siebie, wspólnie rozwiązują problemy | Podział dzieci na grupy wg wieku |
Dzieci nie potrzebują pochwał i ocen mają poczucie dobrze wykonanej pracy ponieważ widzą jej efekty. Nie pracują w strachu przed uzyskaniem z złej oceny. Dzieci uczą się dla siebie i są z tego dumne | Stosowanie wewnętrznego systemu oceniania działającego na zasadzie kar i nagród. |
Dzieci kończą zadania, czują się za nie odpowiedzialne, potrafią prezentować wyniki swojej pracy, dyskutować o niej. Sama planują prace i biorą odpowiedzialność w myśl zasady „Pomóż mi zrobić to samemu” | Materiał jak i praca dziecka jest narzucana przez nauczyciela. |
W szkole nie ma presji i rywalizacji, dzieci nie są oceniane, ale ich wiedza jest weryfikowana | Dzieci są zestresowane, często pracują ze strachu przed złą oceną |
Po pracy w szkole dzieci mają czas na odpoczynek i rozwijanie pasji, ponieważ materiał programowy przyswajają, powtarzają i zgłębiają w szkole nie w domu. | Zadania domowe do zrobienia w domu |